top of page

Recent Posts

Archive

Tags

No tags yet.

Stage DutchBlue.

Dutch Blue is een No-nonsense online marketingbureau. Meer dan 10 jaar ervaring in website en webshop ontwikkeling, online marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO), Google Adwords (SEA) en social media. Met een team van ‘knappe koppen’ en een unieke werkwijze zorgen wij er als online marketingbureau uit Rotterdam en Katwijk aan Zee voor, dat u online succesvol wordt en blijft.

WERKZAAMHEDEN

De afgelopen maanden heb ik stage gelopen bij Dutch Blue. Mijn werkzaamheden bij Dutch Blue waren vooral het designen van webpagina's, logo's, brochures, banners, social media posts & diverse illustraties.

Aan de hand van deze activiteiten heb ik mijn kennis over webdesign verbreed. Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe ik, aan de hand van bepaalde strategieën en het positioneren van elementen, een website klant- en gebruiksvriendelijk maak. Dit alles om zoveel mogelijk klanten aan te trekken. Ook heb ik geleerd, dat de input en huisstijl van de opdrachtgever erg belangrijk is. Je moet je eigen mening soms ondergeschikt maken aan die van de opdrachtgever, zonder je creativiteit te verliezen.

LEER ERVARINGEN

Wanneer je een webdesign aan het maken bent, moet je gedurende het hele project gericht zijn op het trekken van zoveel mogelijk klanten voor de opdrachtgever. Om dit doel te bereiken moet je een bepaalde strategie toepassen. USP's (Unique Selling points) en CTA's (Call To Action) zijn daarom ook het belangrijkste deel van de website. De opmaak van tekst en beeld moet zo duidelijk mogelijk zijn. Een goede indeling van koptekst, subtitels en leestekst doet hier al het halve werk. Ook is het gebruik van iconen handig, hiermee trek je de aandacht van mensen zonder dat zij een grote hoeveelheid tekst hoeven te lezen.

bottom of page